Vrouwendag op 7 april

Op zaterdag 7 april was er een geslaagde vrouwendag op Hofstede De Beug in Odijk. Bea Duijzer, Gerda van Lankeren en Mettje Wubs hadden de dag georganiseerd.

Het thema van de dag was Duurzaamheid. Duurzaamheid heeft ermee te maken hoe we de aarde doorgeven aan volgende generaties. Tientallen vrouwen bezochten de dag: een record!
Bea Duijzer opende de dag met een statement over duurzaamheid. Jolanda van Bokhoven begeleidde de samenzang van prachtige lofliederen.
’s Morgens was er een inleiding van ds. Wüllschleger over het thema Duurzaamheid. Hij liet zien hoe het onderwerp in de loop van de jaren steeds meer belangstelling heeft gekregen. De Bijbel hecht grote waarde aan omgaan met de schepping. Ook voor onze monumentale kerk is de bezinning op duurzaamheid een punt. We hebben al zonnepanelen op het dak liggen en we maken gebruik van energiezuinige verlichting. Het zal niet lang meer duren of de verwarming van de kerk moet vervangen worden. Zijn we dan bereid om te investeren in de toekomst?
Het thema werd verder uitgewerkt in een paar gespreksgroepen. Dat mondde uit in een puzzel van de wereldbol met kernwoorden rond duurzaamheid.
Bea Duijzer had gezorgd voor een geweldige duurzame lunch. Iedereen heeft volop genoten!

’s Middags waren er vier workshops die druk bezocht werden. Eline Legemaat deed een workshop handverzorging. Bij Maartje Wüllschleger kon Handlettering geoefend worden. Mieneke van Wiggen verzorgde een workshop over het maken van een prachtige krans. Samen met Bea Duijzer maakte een aantal vrouwen leuke cake pops.

Iedereen keek terug op een geslaagde dag met heerlijk weer en een geweldige sfeer. Geen twijfel over: dat gaat herhaald worden!
(Foto’s: Gerda van Lankeren)