Kerken wisselen gedachten over de persoon Maria in de Bijbel naar aanleiding van het boek  ‘Maria, icoon van genade’

Op dinsdag 31 mei is Marcel Sarot, hoogleraar aan de Universiteit van Tilburg te gast in de Open Hof. Hij is rooms-katholiek, diaken te Leersum, en houdt een inleiding over het boek “Maria, icoon van genade” van de christelijk-gereformeerde theoloog Arnold Huijgen. Dit boek werd het theologisch boek van het jaar 2021 en trok daarmee de aandacht van het Beraad van Kerken. Het Beraad van Kerken organiseert nu deze avond voor mensen binnen en buiten de kerken.
Op welke punten kan dit boek ons als christenen van heel verschillende tradities helpen om samen dichter bij Christus te komen?
Hoe kan dit boek katholieken en protestanten helpen om hun zicht op de persoon van Maria te zuiveren van onjuistheden, onevenwichtigheid of overdrijving? Op de inleiding van Marcel Sarot volgen korte reacties van ds. Middelkoop en vanuit andere kerken. Aansluitend is de zaal aan de beurt met haar reacties en vragen.
Tijd: 20.00-21.00 uur, toegang is gratis.
Locatie: De Open Hof, Kerkstraatje 4, Wijk bij Duurstede
Info: Kees Slijkerman, b29@stucom.nl, tel. 0343-576 946, Jan Offringa, tel. 06 4989 4905