Herdenking bevrijding met film over Dietrich Bonhoeffer

Op maandagavond 7 mei zal in het Calypso Theater de film Agent of grace (Gezant van genade) vertoond worden. Deze film gaat over de Duitse theoloog en verzetsheld Dietrich Bonhoeffer (1906-1945) en wordt u aangeboden door de gemeenten van de Grote Kerk. Daarom is de toegang gratis. De film begint om 20 uur; inloop met koffie enz. is er vanaf 19.30 uur. In verband met het maximum aantal zitplaatsen is aanmelding vooraf nodig. Dat kan rechtstreeks via de website van Calypso: http://www.calypsotheater.nl/reserveren. Aanmelding kan ook via intekenlijsten in de Grote Kerk. Iedereen is welkom!

Dietrich Bonhoeffer was een Duitse theoloog die betrokken raakte bij het verzet tegen het Hitlerregime. Al heel vroeg onderkende hij het demonische karakter van de nazi-ideologie. Uiteindelijk betaalde hij voor zijn overtuiging met zijn leven. In de laatste weken van de Tweede Wereldoorlog werd Bonhoeffer in het concentratiekamp Flossenbürg omgebracht. Het geallieerde kanonvuur was in de verte al te horen…

itler. H