Ontmoeting Bijbelkringen & afsluiting kring over liturgie

Op dinsdag 9 april is er een ontmoeting met alle Bijbelkringen. Ook gemeenteleden die niet bij een Bijbelkring zitten zijn welkom. Op woensdag 10 april is er een afsluitende samenkomst van de kring over liturgie. Het onderwerp van de avond is kerkmuziek.

Ontmoeting Bijbelkringen

Aanstaande dinsdag 9 april zijn alle gemeenteleden welkom om met elkaar door te spreken wat op de bijbelkringen besproken is, ook een hartelijk welkom voor gemeenteleden die niet op een kring zitten. De inloop is om 19.45 uur en om 20.00 uur starten we in de Open Hof.

Kring over liturgie

De kring over liturgie wordt gehouden op 10 april in de kapel van de kerk, dat biedt muzikale mogelijkheden. Organist Pim Schipper is aanwezig om ons het nodige te vertellen over de eigensoortige betekenis van kerkmuziek en de muzikale traditie daarachter: welke traditie ligt er achter het zingen van de Psalmen? En hoe zit het met de Psalmen in andere landen? Daarnaast is er een rijke traditie aan verdere kerkliederen. Hoe zit dat allemaal?

Wie belangstelling heeft, is welkom!