Middaggebed – moment onderweg

Event details

• 23 augustus 2022
  • Johanneskapel van de Grote Kerk

Onder het motto ‘moment onderweg’ is er op acht woensdagen in juli en augustus een middaggebed in Wijk bij Duurstede. Deze korte liturgische viering wordt gehouden in de Johanneskapel van de Grote Kerk aan de Markt en begint elke woensdag om 12.00 uur. Zowel bewoners als bezoekers van de stad zijn van harte welkom.

De organisatie is in handen van organist Pim Schipper in samenspel met de predikanten Marien Middelkoop en Jan Offringa. Aanstaande woensdag 13 juli gaat voor M.J. Middelkoop.
Voor het middaggebed is er alle gelegenheid het monumentale gebouw te bezichtigen tijdens de ‘open kerk’ van 10.00-12.00 uur. Na afloop van het middaggebed, rond 12.30 uur, is er koffie of thee en een krentenbol. De Johanneskapel bevindt zich in het zuidelijk transept van de Grote Kerk. Deze ruimte is ingericht voor kleine vieringen. Samen met het koororgel zorgt de opstelling van de stoelen voor een intieme sfeer. Bezinning en stilte zijn samen met gebed en muziek de kernwoorden voor een middaggebed.

De Grote Kerk is doordeweeks op twee dagdelen open: woensdagmorgen van 10.00-12.00 uur en zaterdagmiddag van 14.00-16.00 uur.